آیا می خواهید که خواب بهتری داشته باشید، پس بیشتر ورزش کنید

با توجه به جدید‌ترین بررسی سال ۲۰۱۳ در آمریکا که در مورد خواب بررسی شده است، یکی از بهترین راهکار‌ها برای آرامش داشتن در خواب، ورزش کردن است.

در این بررسی که بر روی هزار نفر از بزرگسالان ایالات متحده که توسط بنیاد ملی خواب انجام شده نشان داده است که در حالی که ورزشکاران و غیر ورزشکاران هر شب خواب تقریبا،‌‌ همان مقدار از زمان، می‌خوابند اما کسانی که بیشتر از لحاظ بدنی فعال هستند کیفیت خوابشان به طور قابل توجهی بهتر از کسانی بوده است که ورزش نمی‌کنند، مشکلاتی که اکثر کسانی دارند که خواب خوبی ندارند مربوط به این است که این افراد انرژی بیشتری در طول روز نگه می‌دارند.،.

این در حالی است که اکثر مردم فکر می‌کنند که ورزش بیشتر باعث خواب بدی می‌شود ، این بررسی در واقع نشان داد و به این نتیجه رسید که «ورزش یا فعالیت بدنی به طور کلی، به طور کلی خوب برای خواب تلقی می‌شود، بدون در نظر گرفتن اینکه در چه زمانی از روز بخوابید..»

برای این بررسی، ورزش شدید شامل دویدن، شنا، دوچرخه سواری و تیم‌های ورزشی. ورزش با شدت متوسط ​​شامل یوگا، تای چی و وزنه برداری. ورزش سبک شامل راه رفتن می‌باشد. در اینجا، نگاهی می‌اندازیم به برخی از یافته‌های جالب این تحقیق:

بر اساس گزارشات ۸۳ درصد از ورزشکاران داری خوابی با کیفیت بالا هستند و از این لحاظ خواب بهتری دارند.

کسانی که ورزش می‌کنند عمق خوابشان مفید است، و خواب عمیق تری را تجربه می‌کنند.

افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند بعد از بیدار شدن از خواب، شاداب‌تر هستند و شاداب‌تر از خواب بلند می‌شنود و حالت خستگی و کسلی ندارند.

ورزشکاران داری خواب منظم تری هستند و راحت‌تر خوابشان می‌برد نسبت به کسانی که ورزش نمی‌کنند.

شاید این مطالب را هم بپسندید