چطور بخوریم تا لاغر شویم و لاغر بمانیم؟

شاید شنیده باشید که می گویند: “صبحانه را تنها بخور، ناهار را با دوستت بخور و شام را بده دشمنت بخورد”
به عنوان کارشناس تغذیه ،در مسیر کاهش وزن، با قسمت “صبحانه را تنها بخور” کاملأ موافقم. صبحانه اصلی‌ترین وعدۀ غذایی در روز است. کسانیکه بطور منظم صبحانه می خورند کمتر از افرادی که صبحانه نمی خورند اضافه وزن پیدا می‌کنند و در مسیر کاهش وزن موفقیت بیشتری هم دارند.
“ناهار را با دوستت بخور”، این جمله هم قابل قبول است البته به شرطی که دوست شما مانع با توجه و با تمرکز خوردن در شما نشود. ناهار یک وعدۀ غذایی اصلی در طول روز است که نباید حذف شود چرا که قسمتی از انرژی مورد نیاز روزانۀ شما توسط این وعدۀ اصلی تأمین می گردد. علاوه بر آن با خوردن ناهار شما دیگر به میان وعده‌های چرب و شیرین که اکثرأ فاقد ارزش تغذیه‌ای می‌باشند پناه نخواهید برد.
امّا با جملۀ “شام را بده دشمنت بخورد”  چه کنیم؟ آیا واقعاً باید اینطور فکر کنیم که وعدۀ شام ضروری نیست و نتیجه‌ای جز اضافه وزن ندارد؟ باید بگویم که برعکس، حذف وعدۀ شام در طولانی مدت موجب اثر معکوس در تناسب اندام و در نتیجه اضافه وزن می‌گردد. چراکه با حذف این وعدۀ اصلی غذایی،  مکانیسم صرفه جویی در بدن فعال شده و در نهایت نتیجه‌ای‌ جز شکست در مسیر کاهش وزن بدست نمی‌آید. علاوه بر آن با حذف وعدۀ شام به علت وجود فاصلۀ زمانی زیاد تا وعدۀ صبحانه قند خون در ساعات پایانی  شب افت می کند که این امر موجب نداشتن خواب عمیق، ایجاد اختلال در شادابی و سرعت یافتن روند پیری می‌گردد. پس بیایید با مصرف منظم و متعادل وعده‌های اصلی (صبحانه، ناهار، شام) و میان وعده‌ها در مسیر کاهش وزن به خود کمک کنیم.

کارشناس تغذیه سیبیتا

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش