میل به شیرینی در خانم‌ها

برای خیلی از خانم‌ها دوران قبل از قاعدگی مثل کابوسی وحشتناکه! چرا که میلشان به خوردن شیرینیجات بیشتر میشه یا حتی به طور کلی افزایش محسوسی را در میزان اشتهای خود می‌بینند و در برخی موارد عصبی و مضطرب هم می‌شوند.
در این باره چه باید کرد؟
کربوهیدرات‌های ساده یعنی مواد غذایی محتوی قند از قبیل آبنبات‌ها، نوشیدنی‌های شیرین، شیرینیجات و همینطور کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل نانهای سفید و ماکارونی و برنج بدون سبوس بعد از خوردن در بدن یک انفجار انرژی ایجاد می‌کنند. یک افزایش ناگهانی قند خون که با افت شدید قند دنبال می‌شود. این نوسانات قند خون بر حالت روحی تأثیر گذاشته و علائم پیش از قاعدگی را تشدید می‌کند. پس با جایگزین کردن میوه‌ها، برگه‌ها و غذاهای نشاسته‌ای کامل مثل سیب‌زمینی، نان سبوس‌دار، ماکارونی سبوس‌دار و برنج سبوس‌دار به جای قندهای ساده و تصفیه شده می‌توانیم هم به میل شیرینی خود پاسخ مثبت دهیم هم مانع نوسان سریع قند خون شویم.
از طرفی برخی تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن مواد غذایی غنی از منیزیم، ویتامین B۶، کلسیم، ویتامین E و D می‌تواند به بهبود علائم کمک کند. بنابراین می‌توانیم منابع این ریزمغذی‌ها را در وعده‌ها و میان وعده‌ها گنجانده و به طور منظم و به اندازه از آن‌ها استفاده کنیم نظیر سبزیجات سبز پررنگ مثل کلم بروکلی و اسفناج و همچنین حبوبات، غلات، لبنیات کم چرب و مغزدانه‌ها.

کارشناس تغذیه سیبیتا

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش