چاقی و داستان بچه فیل‌ها

وقتی فیل‌ها بچه هستند و زور و قدرت زیادی ندارند، در سیرک با زنجیرهای سنگین، محکم به میله‌های آهنی بسته می‌شوند. بچه فیل‌ها سعی می‌کنند زنجیرها را پاره کنند اما هر چقدر تلاش می‌کنند موفق نمی‌شوند و نمی‌توانند بیشتر از طول زنجیر از جایی که بسته شده‌اند، دور شوند. وقتی فیل‌ها بزرگتر و قویتر می‌شوند، دیگر به این باور رسیده‌اند که مادامی که زنجیر در گردن دارند نمی‌توانند از نقطه‌ای که هستند دور شوند و دیگر مهم نیست که قدرت خودشان یا استحکام آن زنجیر چقدر باشد. آنها الآن با قدرتی که دارند می‌توانند به راحتی زنجیرشان را پاره کنند ولی دیگر تلاش نمی‌کنند خود را از قید زنجیر رها کنند چون فکر می‌کنند که نمی‌توانند.

در مورد انسانها نیز همین طور است. اگر فکر می‌کنید که چاقی در خانواده‌تان ارثی است و نمی‌توانید وزنتان را پایین بیاورید. اگر مثل فیل‌های سیرک هستید و اجازه داده‌اید که افکارتان شما را محدود کنند و قربانی و اسیر تفکر خود شده‌اید، خوب است به خود یادآوری کنید که همواره انتخاب با شماست.

چاقی برخلاف بعضی از بیماری‌های دیگر که شخص، خودش نقشی در مبتلا شدنش ندارد، یک بیماری است که شخص، خودش آن را انتخاب می‌کند: با انتخاب رفتارها و سبک زندگی نادرستی که منجر به اضافه وزنش می‌شود.

مشاور سیبیتا

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش