برنامه غذایی متعادل

گاهی پیش میاد که در پشتیبانی‌ها صدای نگران مراجعینمون رو می‌شنوم که می‌گویند دیشب در مهمانی غذایم را آرام و به اندازه خوردم ولی در خوردن دسر کمی زیاده‌روی کردم، امروز تصمیم گرفتم صبحانه را کمتر بخورم یا میان‌وعده صبحم را نخورم تا اشتباهم را جبران کنم و این که پیاده‌روی‌ام را هم بیشتر می‌کنم!
صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی است و خوردن آن می‌تواند به داشتن تناسب اندام شما کمک زیادی بکند. وقتی صبحانه را کمتر می‌خورید و یا میان وعده را حذف می‌کنید برای نهار گرسنه‌تر از معمول می‌شوید و گرسنگی باعث می‌شود تندتر و در نتیجه بیشتر غذا بخورید که این خود موجب اضافه وزنتان می‌شود.
بهتر است برای جبران، فردا را بهتر از همیشه شروع کرده، به اندازه کافی آب بنوشید و غذاهای سالم را برگزینید، مثلا به جای غذاهای چرب و فست فودها، از غذاهای سالم و مفید نظیر غذاهای دریایی به همراه سبزیجات استفاده کرده و یا میوه‌ها را به عنوان میان‌وعده انتخاب کنید.
ورزش را نه برای تنبیه خود بلکه به خاطر نشاط آن انجام دهید. اگر به ورزش به عنوان جبران خطاها نگاه کنیم، چندان که باید از انجام دادنش لذت نمی‌بریم. ورزش عاملی برای بالا بردن نشاط و سلامتی ماست نه چوبی برای سرزنش خود! آن را بخش نشاط‌آور برنامه روزانه خود کنید تا از آن لذت ببرید.

کارشناس تغذیه سیبیتا

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش