حرکت کشش سینه با گشودن دست‌ها

عضلات اصلی:  سینه

عضلات فرعی: ناحیه میانی کمر

تجهیزات ورزشی: نیازی به وسیله ورزشی ندارد.

نحوه انجام ورزش کشش سینه با گشودن دست‌ها

۱) در حالی که دست‌ها را صاف نگه داشته‌اید، آنها را تا جایی که می‌توانید به عقب در پشت بدن بکشید تا در سینه خود احساس کشش کنید.

۲) کشش را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید تا عضلات آرام شوند.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

در زمان انجام این ورزش، تمام تنش‌ها را از بدن خود دور کنید. سر را بالا نگه داشته و سینه را به جلو بدهید. وقتی که عضلات را تحت کشش قرار می‌دهید، نفس را خارج کنید. خودتان را تحت فشار قرار ندهید و اجازه بدهید که عضلات سینه،‌ قبل افزایش کشش، آرام باشند.

فواید این ورزش

ورزش کشش سینه با گشودن دست‌ها، عضلات سینه را از خشکی خارج کرده و گردش خون را بهبود می‌بخشد و مانع از دردهای گردن و کمر می‌شود. این کشش همچنین، به بالا بردن سینه و همتراز کردن تیغه شانه‌ها، بهبود نحوه قرارگیری بدن و افزایش انعطاف‌پذیری، کمک می‌کند. اگر  می‌خواهید کهبالاته خود را قوی و خوش‌فرم کنید، لازم است که عضلات سینه و بالاتنه را به طور منظم، تحت کشش قرار بدهید.

شدت و مدت این ورزش

از اعمال کشش بیش از محدوده طبیعی حرکت، پرهیز کرده و ابتدا عضلات بدن خود را گرم کنید. شما باید بتوانید کشش را احساس کنید اما نباید احساس درد داشته باشید. این حرکت ورزشی را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نگه داشته و سپس،‌ رها کرده و عضلات را آرام کنید. اگر همچنان احساس تنش در عضلات خود می‌کنید، می‌توانید حرکت را تکرار کرده و کشش را عمیق‌تر کنید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید