حرکت شنای متناوب با توپ طبی

عضلات اصلی:   سینه

عضلات فرعی: شانه، شکم، بازو

تجهیزات ورزشی: توپ طبی

ورزش‌های مناسب برای عضلات مخالف: ورزش نیم‌خیز با دمبل

نحوه انجام ورزش شنای متناوب با توپ طبی

۱) در موقعیت شنا بر روی زمین قرار گرفته و پا‌ها را در پشت دراز کنید. دست‌ها باید در زیر شانه‌ها باشند و در زیر دست چپ خود، یک توپ طبی قرار بدهید.

۲) آرنج‌ها را خم کرده و سینه را تا جایی که درست در بالای زمین قرار بگیرد، پایین بیاورید.

۳) با فشار دست‌ها به موقعیت اولیه بازگشته و توپ طبی را بغلطانید و در زیر دست راست خود قرار بدهید.

۴) حرکت را تکرار کرده و توپ طبی را مرتب در تمام طول این ست ورزشی، در بین دست‌ها جابه‌جا کنید.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

عضلات هسته بدن را نیز درگیر این حرکت نموده و ستون فقرات را در حالت طبیعی نگه دارید تا سر در یک خط با بالاتنه و بالاتنه نیز در یک خط با کپل‌های شما قرار بگیرند. وقتی که سینه را به پایین می‌برید، نفس را به داخل بکشید و وقتی که با فشار دست‌ها به بالا بازمی‌گردید، عمل بازدم را انجام بدهید.

فواید این ورزش

این ورزش، تعادل و استحکام را به ورزش شنای معمولی اضافه می‌کند و شما را مجبور می‌کند تا هسته بدن خود را با شدت بیشتری به کار بگیرید. شما با استفاده از توپ طبی، به عضلات خود اجازه می‌دهید تا با بیشترین دامنه حرکت به فعالیت بپردازند و در نتیجه، عضلات خود را در معرض فشار بیشتری قرار بدهید که این امر به رشد بیشتر عضلات منجر می‌شود.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش

ابتدا از ورزش شنا بر روی زانو یا ورزش شنای معمولی شروع کنید و وقتی که مهارت لازم برای انجام شکل پیشرفته‌تر را که همین ورزش شنا بر روی توپ طبی است، به دست آوردید، این ورزش را شروع کنید. ورزش را در ۲ یا ۳ ست، تعداد ۸ تا ۱۲ مرتبه حرکت در هر ست برای هر سمت بدن یا به صورت متناوب و یک‌درمیان برای هر سمت بدن،، به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه، انجام بدهید.

شاید این مطالب را هم بپسندید