حرکات ورزشی خانگی برای تقویت،‌ استحکام و صافی شکم بانوان

با این ورزش‌های سفت‌کننده شکم، شکم خود را صاف کرده، چربی بسوزانید و هسته بدن خود را تقویت نمایید. این ورزش‌های شکم، حرکات هوازی و تمرینات قدرتی را ترکیب نموده و متابولیسم را افزایش می‌دهند و شما بیشترین نتیجه را از زمانی که صرف ورزش می‌کنید، خواهید گرفت.

گرم کردن

ابتدا حرکات گرم‌کننده سریع بدن را انجام داده و سپس ورزش اصلی را انجام بدهید.

ورزش اصلی

حرکات را در ۳ ست انجام داده و در بین هر ست، ۶۰ ثانیه استراحت کنید.

۱) درجا زدن: ۶۰ ثانیه. صاف بایستید. سینه را جلو بدهید. زانوها را به بالا کشیده و به نرمی بر روی پنجه پاها فرود بیایید.

۲) غلطاندن بدن به بالا: ۶۰ ثانیه. دراز بکشید و پاها را صاف کنید و دست‌ها را دراز نمایید. بالاتنه را به نرمی از زمین بلند کرده و سپس، با غلطاندن مهره‌های کمر به صورت یکی‌یکی بر روی زمین، به موقعیت اولیه بازگردید.

۳) لگد قیچی: ۴۵ ثانیه. دست‌ها را در زیر عضلات باسن قرار داده و پاها را از زمین بلند کنید و به صورت قیچی از روی همدیگر به صورت پی‌در‌پی بگذرانید.

۴) کرانچ جانبی ایستاده:  ۶۰ ثانیه. بایستید و زانوها را کمی خم کنید. پاها باید به اندازه عرض کپل از هم باز باشند و دست‌ها را در پشت سر خود قرار بدهید. وزن خود را بر روی پای چپ انداخته و به سمت راست حرکت کرانچ را انجام بدهید و زانوی راست را به سمت آرنج خود بکشید. حرکت را برای سمت دیگر بدن نیز تکرار کنید.

۵) خم کردن زانو در حالت نشسته: ۴۵ ثانیه. بنشینید و دست‌ها را بر روی مت بگذارید. پاها باید کاملاً دراز شده باشند. به عقب تکیه بدهید. سپس، پاها را خم کرده و زانوها را به سمت سینه بکشید. چند ثانیه نگه دارید و سپس، پاها را بدون اینکه مت را لمس کنند، کاملاً دراز کنید.

۶) حرکت پرنده – سگ: ۶۰ ثانیه. بر روی چهار دست و پای خود قرار بگیرید. دست‌ها باید در زیر شانه‌ها و زانوها در زیر کپل‌ها باشند. یک پا و دست مخالف را همزمان دراز کرده و مکث کنید. سپس، حرکت را برای دست و پای دیگر تکرار کنید.

۷) پلانک مرد عنکبوتی: ۳۰ ثانیه. در موقعیت پلانک پایین قرار گرفته و بازوی راست را به آرنج راست نزدیک کنید. سپس، پای راست را به عقب دراز کرده و حرکت را برای پای چپ، تکرار کنید.

۸) پاس دادن چوب: ۳۰ ثانیه + ۳۰ ثانیه. بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. با هر دو دست خود یک دمبل را نگه دارید. بالاتنه را به سمت راست بچرخانید و دمبل را تا بالای شانه راست بالا ببرید. سپس، در حین چرخاندن بالاتنه به سمت چپ، به حالت اسکوآت در آمده و دمبل را به صورت مورب در طول بدن پایین بیاورید تا نزدیک کپل چپ قرار بگیرد. حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه انجام داده و سپس، برای سمت دیگر بدن تکرار کنید.

۹) لمس انگشتان پا: ۳۰ ثانیه. به پشت دراز بکشید. با هر دو دست خود یک دمبل را نگه دارید و پاها را تا جایی که عمود بر زمین باشند، بلند کنید. دست‌ها را دراز کرده و شانه‌ها را از روی زمین بلند کنید و سعی کنید که با دمبل، انگشتان پا را لمس نمایید.

۱۰) پلانک جانبی: ۳۰ ثانیه + ۳۰ ثانیه. به پهلو دراز کشیده و بدن خود را کاملاً بکشید. بدن را از روی مت بلند کرده و وزن خود را به صورت متعادل، بین ساعد دست راست و سمت راست مچ‌ پا بیاندازید. بدن خود را در یک خط مستقیم نگه دارید و به مدت ۳۰ ثانیه در همین وضعیت باقی بمانید. سپس، حرکت را برای سمت دیگر بدن تکرار کنید.

حرکات کششی ایستا

کل هسته بدن را با مجموعه حرکات کششی ایستا، بکشید.

شاید این مطالب را هم بپسندید