کمک به کاهش وزن شریک زندگی

۱۱ روش برای کمک به کاهش وزن شریک زندگی‌تان

اگر شریک زندگی شما (یا خواهر، مادر، فرزند یا دوستتان) واقعا نیاز به کاهش وزن دارد، احتمالا شما به هر نحوی تلاش می‌کنید که انگیزه کافی برای از بین بردن وزن اضافی را در او ایجاد نمایید.

اما مشکل در اینجاست که، شما نمی‌توانید در فرد دیگری، انگیزه ایجاد کنید. جکی واها کارشناس کاهش وزن می‌گوید: شما نمی‌توانید انگیزه لازم برای کاهش وزن را در فرد دیگری ایجاد کنید. آنها خود باید این کار را انجام دهند و از طرف فرد دیگر نمی‌توانند این انگیزه را دریافت کنند.

النا که خود در حال اجرای برنامه کاهش وزن بود نیز در این مسیر به بن بست رسید. چندین ماه پیش او سعی داشت تا همسر خود را متقاعد کند تا وزنش را کاهش دهد. النا در برنامه کاهش وزن ثبت نام کرد و برای شروع خیلی هیجان زده بود. اما همسرش حتی به حرف‌های او گوش نمی‌داد و می‌گفت که آمادگی لازم برای شروع این کار را ندارد.

دکتر هیلتون (یک روانشناس و نویسنده کتاب تشویق برای کاهش وزن) می‌گوید: این کار بسیار سختی است که بخواهید دیگران را متقاعد به انجام کاری کنید که خود دوست ندارند آن را انجام دهند.

پس شما هم به جای غرغر کردن و درخواست مداوم، به استراتژی‌های متفاوتی نیاز دارید:

بهترین استراتژی:

فقط همراه او باشید

رانکلین می‌گوید: موثرترین شروع برای ایجاد هر تغییری هنگامی است که خود فرد به این نتیجه برسد که نیازمند انجام آن تغییر است. و هنگامی که این اتفاق رخ داد، حتی اگر شما قادر نباشید انگیزه لازم برای کاهش وزن را به او بدهید ولی می‌توانید محیطی انگیزه‌بخش ایجاد کنید و حامی او باشید.

ما از رانکلین و النا سوال کردیم که چگونه موفق به انجام این کار شدند. در اینجا می‌توانید لیستی از باید ها و نبایدها ی توصیه شده توسط آنها را بخوانید:

باید:
سعی کنید بفهمید که چه مواردی باعث توقفش می‌شود

شاید وزن بالای همسرتان برای او موضوع مهمی نباشد (طبق آخرین تحقیقات حدود 60% از مردانی که چاق هستند، فکر نمی‌کنند که اضافه وزن دارند) یا اینکه می‌تواند دلیل روانی داشته باشد. جین که در طول سال گذشته همراه همسر خود پل، وزن کم کرده‌اند، می‌گوید: مدتی طول کشید تا هر دو ما از وزنمان شرمنده شویم و تصمیم به کاهش وزن بگیریم. اگر کسی که دوستش دارید نیاز به زمان دارد، پس زمان لازم را به او بدهید.

باید:
از مثال‌ها برای راهنمایی او استفاده کنید

النا می‌گوید: همه چیز هنگامی تغییر کرد که همسرم، پیشرفت‌های من در کاهش وزنم و تاثیرات مثبت آن را مشاهده کرد. او گفت که می‌خواهد خودش هم این مسیر را امتحان کند و من هرگز باور نداشتم که بتواند از پس این کار بر بیاید. ما حتی یک تردمیل نیز به عنوان جایزه برای خود خریدیم.

نباید:
ظالم و بی‌رحم نباشید

اگر شما خود نیاز به کاهش وزن ندارید، یک هفته پس از شروع برنامه کاهش وزن همسرتان، کیک پنیری مورد علاقه‌اش را جلوی او نخورید.

باید:
به جای انتقاد از رفتارهای بد او، برای رفتارهای خوبش به او جایزه بدهید

و با پیشنهادهای موثر در پیشرفت در این راه، ایجاد رفتار و عادات سالم را در او تسهیل نمایید.

باید:
زیرک باشید

وقتی که خیلی مراقب رفتارهای او هستید و مدام او را تحت نظر دارید، احساس می‌کند که در یک تنگ ماهی گرفتار شده. این کار هیچ کمکی به او نمی‌کند. به این ترتیب وقتی که او وزن اضافه کند، احساس می‌کند که نمی‌تواند در این مورد با شما صحبت کند. به جای آن از این جملات استفاده کنید: می‌بینم که نسبت به قبل انرژی بیشتری داری یا لباسهایت واقعا خیلی خوب اندازه‌ات شده‌اند.

نباید:
مهربانی و صمیمیت خود را تنها به شرط کاهش وزن او عرضه نکنید

این یک کار معمول است یا از روی قصد یا طور دیگر. ولی به نظر می‌رسد که ناثیر معکوس داشته باشد.

نباید:
او را تهدید نکنید و نترسانید

اکثر افراد سعی و تلاش در برنامه خود را متوقف می‌کنند، چون می‌ترسند. ولی این کار تنها موجب ایجاد شک و تردید در مورد پایان برنامه‌شان می‌شود.

باید:
به او گوش دهید

وقتی دوستتان در مورد مشکلاتی که برای کاهش وزن با آن مواجه است، صحبت می‌کند، به او گوش دهید.

باید:
برنامه را با یکدیگر انجام دهید

فیلیپ همراه دختران و همسرش، موفق به کاهش وزن خود شدند. او می‌گوید: ما همگی باعث تقویت اراده در یکدیگر می‌شدیم و وقتی که همه چیز خوب پیش نمی‌رفت سعی می‌کردیم یکدیگر را تشویق کنیم و یاری رسانیم.

نباید:
مقایسه نکنید

اگر شما و خواهرتان با یکدیگر شروع به کاهش وزن کرده‌اید و کاهش وزن شما سریعتر از او پیش می‌رود، ممکن است که او احساس کند که تحت فشار است و احساس ناامنی داشته باشد. با اینکه برنامه کاهش وزن را با یکدیگر شروع کرده‌اید ولی بدانید که سفر شما جدای از یکدیگر است.

باید:
اجازه دهید تا به این ترتیب به یکدیگر نزدیک‌تر شوید

پل و جین از اعضای برنامه می‌گویند: ما همیشه به یکدیگر نزدیک و با هم صمیمی و همدل بودیم. دیدن اینکه کسی که دوستش داری خیلی چاق شده سخت است. اما در دوران کاهش وزن رابطه ما قویتر شد زیرا که با اینکه کار سختی بود ولی ما تا رسیدن به هدف به راهمان ادامه دادیم.

اسکرول به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش