کاهش وزن درست

هفت گام برای موفقیت در برنامه کاهش وزن

آیا تا به حال سعی کرده‌اید وضعیت کنونی خود را تغییر دهید؟

جک کنفیلد در کتاب خود به نام “اصول موفقیت” این مسئله را تشریح می‌نماید. وی با تکیه بر تجارب شخصی و مصاحبه با افراد مختلف توانسته است 64 اصل موفقیت را در زمینه‌های مختلف شغلی، سلامت، اقتصادی، تناسب اندام و روابط فردی و اجتماعی گردآوری نماید.

هدف شما هرچه که باشد، اصول موفقیت ثابت است و شما می‌توانید با پیروی از این اصول به هدف نهایی خود دست یابید.

اگر هدف شما کاهش وزن است بنابراین ثابت قدم باشید و هرگز از برنامه خود دست نکشید. افکار منفی خود را تغییر دهید. برروی هدف متمرکز شوید. تصویر ذهنی خود را تقویت نمایید. هدف را تجسم کنید، شما می‌توانید برای انجام این کار از خود عکس بگیرید و یا اینکه می‌توانید تصویر سر خود را بر روی اندام فردی که دوست دارید نصب کنید.

افراد موفق ذهن خود را با تصور رسیدن به هدف مشغول می‌دارند. این عمل به طور ناخودآگاه ذهن را به سوی تبدیل خیال به واقعیت رهنمون می‌سازد. چشمهای خود را ببندید و خود را همانطور که دوست دارید تصور کنید.

روش‌های زیر را که برگرفته از اصول موفقیتِ کنفیلد می‌باشد شما را در رسیدن به وزن مطلوب یاری می‌نماید:

1) مسئولیت زندگی خویش را به عهده بگیرید:

کلیه ابعاد زندگی خود اعم از روابط فردی، اجتماعی، شغلی، خانوادگی و . . . را در نظر گرفته و برای بهبود آنها برنامه‌ریزی نمایید. در واقع هیچ کس به غیر از خود شما نمی‌تواند کیفیت زندگی شما را تغییر دهد.

2) هدف خود از زندگی را تعیین نمایید:

هر یک از ما برای زیستن به دنیا می‌آید و هدف خاصی را در زندگی دنبال می‌کند. شناسایی، آگاهی و پی‌گیری این هدف مهم‌ترین فعالیت انسانهای موفق است. ابتدا هدف خود را بشناسید و سپس آن را با شور و نشاط دنبال کنید.

3) در مورد آنچه می‌خواهید تصمیم بگیرید:

یکی از دلایل عمده عدم موفقیت برخی افراد این است که آنها در مورد هدف خود تصمیم‌گیری نمی‌کنند. در واقع آنها اهداف خود را تعریف نکرده‌اند و درک درستی از تواناییها و تمایلات خود ندارند.

4) رسیدن به هدف را باور داشته باشید:

در گذشته دانشمندان معتقد بودند که مغز به واکنشهای جهان بیرون پاسخ می‌دهد. اما امروزه تحقیقات نشان داده است که ذهن ما به تجربیات قبلی مغز پاسخ می‌دهد.
در واقع ذهن همانند یک ابزار قدرتمند عمل می‌کند و قادر است وقایع خیالی را به واقعیت تبدیل نماید. بنابراین به موفقیت و دستیابی به آرزو ایمان داشته باشید.

5) خود را باور کنید:

اگر می‌خواهید رویاهای خود را به واقعیت تبدیل نمایید ابتدا توانایی خود را برای انجام این کار باور کنید. خود باوری اصل مهم موفقیت است. توانایی‌ها، استعدادها، مهارت‌ها و امکانات بالقوه خود را برای رسیدن به نتایج مطلوب بسیج سازید.

6) خوش‌بین باشید:

نسبت به خود، جهانِ پیرامون و فرصت‌های خویش مثبت بیاندیشید.

7) پیوسته برای رسیدن به هدف تلاش کنید:

تحقیقات نشان داده است که مغز یک ارگانیسم جویای هدف است. هنگامی که هدفی را برای خود تعیین می‌کنید، ضمیر ناخودآگاه شبانه روز برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. ذهن خود را با اهداف معین و قابل سنجش درگیر سازید. توجه داشته باشید که اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشند چرا که هدفِ بدون معیار، اغلب در حد آرزو و رویا باقی می‌ماند.

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش