چگونه برداشتن یک قدم کوچک همه چیز را تغییر داد

تقریبا دو ماه قبل بود که من با قدم کوچکی که برداشتم، یک تغییر بزرگ در زندگیم دادم. بعد از آن نگرش من به دنیا عوض شد، چهار و نیم کیلو وزن کم کردم و هیچوقت درطول زندگیم اینقدر خوشحال نبودم.
قدم کوچکی که برداشتم کنار گذاشتن تلویزیون از زندگیم بود. این کار را کردم چون شنیده بودم مارتین سلیگمن پدر روان‌شناسی مثبت تماشا کردن طولانی مدت تلویزیون را عامل دچار شدن به افسردگی می‌داند.
ممکن است خاموش کردن تلویزیون و پرداختن به کارهای دیگر خیلی عجیب به نظر نیاید اما آنچه بعد از آن اتفاق افتاد حقیقتا زندگی مرا زیرورو کرد. به جای ولو شدن هر شبه در جلوی تلویزیون، شروع کردم به بیشتر نوشتن، کمتر خوردن و بهتر خوابیدن و حتی به کمک دوستانم شروع به یادگیری زبان فرانسه کردم.
حالا دیگر به خوبی فهمیده‌ام روشی که با آن وقتم را صرف می‌کنم واقعا مهم است و تفاوت‌های اساسی در زندگیم ایجاد می‌کند.
احساس‌های منفی من هر چند کاملا ریشه‌کن نشدند اما به عقب رانده شدند. هر چند هنوز گاهی از دست بچه‌هایم عصبانی می‌شوم اما دست کم دیگر خودم را در معرض رگبار اخبار منفی که پی‌در‌پی از تلویزیون پخش می‌شود قرار نمی‌دهم.
هیچوقت تصورش را هم نمی‌کردم که یک تصمیم بتواند اینقدر اثرگذار باشد.
البته من هنوز گاهی روزنامه می‌خوانم و سراغ اینترنت می‌روم و سایت‌های مربوط به حرفه‌ام را هم دنبال می‌کنم اما کنار گذاشتن تلویزیون تماشا کردن‌های شبانه، روحیه مرا بهتر کرده و تاثیر مثبت بزرگی در احساس نشاط و سلامتیم داشته است.
وقتی به عادت‌هایمان فکر می‌کنیم ممکن است تصور کنیم بدون بعضی از آن‌ها نمی‌توانیم زندگی کنیم، ممکن است آنقدر به جایگاه محکم و قطعیشان در زندگیمان اعتقاد داشته باشیم که اصلا فکر تغییرشان را به ذهنمان راه ندهیم.
اما با شما شرط می‌بندم که چیز‌هایی در زندگیتان هست، که بدون آن‌ها هم می‌توانید به خوبی زندگی کنید و حتی وقتی از چنبره‌شان خلاص شوید خوشحال‌تر هم خواهید بود.
پیامدهای چنین تصمیمی می‌تواند کاملا شگفت‌زده‌تان کند. مثلا اینکه مدام افرادی پیدا خواهند شد و شخصیت جدید شما را تحسین خواهند کرد.
بله واقعا این کار ارزش انجام دادنش را دارد.
حالا کمی فکر کنید و به من بگویید می‌خواهید کدام قدم کوچک را در زندگیتان بردارید؟
متخصصان بهترین توصیه لاغری را معرفی کردند
اخیرا انجمن ورزش آمریکا لیستی از بهترین توصیه‌های لاغری را گردآوری و معرفی کرده است.
ردیف اول در این لیست عبارتست از: شناسایی موانع لاغری.
اما موانع لاغری کدامند؟
موانع لاغری در یکی از این سه گروه قرار می‌گیرند:
موانع جسمی: یک موضوع یا مشکل پزشکی که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
موانع احساسی: تجربه‌های قبلی یا استرس‌های فعلی که ممکن است تلاش‌های شما برای کاهش وزن را تحت تاثیر قرار دهد.
موانع محیطی: اطرافیان شما شامل دوستان و خانواده و عوامل مرتبط با کار و خانه‌تان که می‌توانند بر توانایی شما در کاهش وزن اثرگذار باشند.
حالا چگونه این موانع را پشت سر بگذاریم؟
اولین قدم برای غلبه بر یک مانع این است که وجود آن‌را ببینیم و درک کنیم.
قدم دوم تشخیص ماهیت آن است، برای این منظور می‌توانید درباره تجربه‌های قبلی خود در زمینه کاهش وزن تامل کنید تا دریابید چه عاملی شما را از پایبندی به برنامه‌های قبلی‌تان باز داشته است.
قدم سوم هم طراحی برنامه‌ای برای غلبه بر این موانع است، البته اینجا ممکن است به کمک افراد متخصص مانند پزشکان، متخصصان تغذیه و ورزش و نیز روان‌شناسان آشنا به حیطه کاهش وزن نیاز داشته باشید.

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش