ورزش و کاهش وزن

اگر می‌شد ورزش را به صورت یک دارو بسته‌بندی کرد، در آن صورت تنها دارویی بود که بیش از همه تجویز می‌شد و از همه سودمندتر بود!
دلیلش را هم بهتر از من می‌دانید اما علاوه بر فوایدی که ورزش در سلامتی جسمی دارد در کاهش استرس، نگرانی و افسردگی و بهبود خلق و خو نیز موثر است.
اما موضوع اصلی این است که حدود نیمی از افرادی که یک برنامه ورزشی را شروع می‌کنند طی شش ماه از ادامه آن باز می‌مانند. یکی از معمول‌ترین دلایل آن هم ورزش بیش از حد و خستگی است یعنی تمرین‌های شدیدی که بدون لذت و از روی اجبار به طور متوالی و طاقت‌فرسا انجام می‌گیرند. نشانه‌ تمرین‌های شدید عبارتنداز: تداوم درد ماهیچه‌ای، صدمات متوالی، عصبانیت و عدم توانایی در حفظ آرامش خود. نکته خطرناک ماجرا اینجاست که افراد این علایم را به عادت نداشتن به ورزش نسبت می‌دهند و در انجام آن سماجت به خرج می‌دهند. اما حتی اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید به خاطر داشته باشید که همواره شنونده ندای بدن خود باشید و اگر در حین ورزش دردی احساس کردید ورزشتان را متوقف کنید و هرگز تا نقطه خستگی مفرط پیش نروید، این اشتباه ممکن است منجر به کشیدگی یا پارگی ماهیچه‌ها شود.
برای بهره بردن از فواید ورزش اول از همه یادتان باشد که ورزشی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می‌برید، آن قدر که بخواهید آن را تا آخر عمر ادامه دهید.
کلید ماندگار شدن ورزش در زندگی، لذت بردن از آن است نه دیدن آن به شکل یک شربت تلخ که مجبورید طی دوره کاهش وزن مصرف کنید تا به تناسب اندام یا لاغری برسید!
فراموش نکنید ما برای همیشه به ورزش کردن نیاز داریم.
در انجام ورزش از قدم‌های کوچک شروع کنید مثلا اگر برنامه پیاده‌روی دارید اما عادت ندارید، برای شروع ده دقیقه قدم زدن به صورت یک روز در میان را امتحان کنید. خواهید دید که ظرف چهار تا شش هفته مسافت‌های بیشتری را می‌روید.
تعهد در انجام ورزش را هم فراموش نکنید یعنی ورزش جزیی از زندگی من می‌شود و هیچ بهانه‌ای برای ورزش نکردن ندارم! هوا سرده، این هفته سرم شلوغه، وقت ندارم، حوصله ندارم و… قبول نیست.
خوب دیگر وقتش است که دست به کار شوید!

مشاور سیبیتا

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش