دلسوزی نابه‌جا برای خود!

فرض کنید در یک مهمانی با انواع غذاهای رنگارنگ پذیرایی می‌شوید، اما شما یک برنامه کنترل وزن را شروع کرده‌اید، برای خودتان دلسوزی می‌کنید و می‌گویید این انصاف نیست که همه هر چقدر دلشان می‌خواهد بخورند ولی من نتوانم، بنابراین شروع به پرخوری کرده و برنامه را فراموش می‌کنید و آخر شب خود را با عذاب وجدان و احساس گناه سپری می‌کنید.
این احساس دلسوزی نسبت به خود موجب می‌شود از برنامه کنترل وزن خود عقب بمانید.
یادمان باشد گرسنه به مهمانی نرویم، وقتی گرسنه باشیم کمتر می‌توانیم در برابر افکارمان کنترل داشته باشیم. میان وعده خود را صرف کنید، ‌ نوشیدن آب را به یاد داشته باشید. می‌توانید قبل از رفتن به مهمانی‌ها اهداف و تغییرات مثبتتان را که در دفترتان ثبت می‌کنید مرور کنید و اعتماد به نفستان را فزونی بخشید. با خودتان قرار بگذارید که اینبار در مهمانی به جای اینکه فکر خود را روی خوردن یا نخوردن متمرکز کنید از بودن با اطرافیان لذت بیشتری ببرید. هنگام غذا خوردن هیچ منع غذایی نداریم فقط یاد گرفته‌ایم درست بخوریم، پس درست خوردن را اجرا می‌کنیم: کوچک کوچک، آرام آرام، مزمزه!

این بار در مهمانی آگاهانه‌تر قدم بر می‌داریم و موفقیتمان را در دفترمان می‌نویسیم تا با دیدن قدم‌های رو به جلویمان خوشحالیمان را چند برابر کنیم.

کارشناس تغذیه سیبیتا

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش